شرکت ساخت و ساز
021-83315 از ساعت 9 صب تا 6 عصر

تامین کالاهای اساسی مردم خط قرمز دولت است

وزیر کشور گفت: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خط قرمز دولت است و دولت تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاح دو هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده  در  مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به شرایط حساس کنونی کشور اشاره کرد و افزود: آمریکار در برابر تمام دنیا به انجام برجام متعهد شد، اما در برابر چشم همه دنیا تعهدات خود را زیر پا گذاشت و این در حالی است که ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

وی با بیان این‌که «ایران با کسی سر دعوا ندارد»، گفت: دشمنی دشمنان با ما به خاطر اسلام است و ما مجبوریم در این شرایط دفاع و مقاومت کنیم و با یاری خداوند این شرایط حساس را با کمک هم پشت سر می‌گذاریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: این شرایط موجب شده واردات کشور چه بصورت رسمی و چه بصورت قاچاق کاهش داشته باشد و از طرفی در این شرایط با رشد صادرات مواجه هستیم. در این شرایط باید هرچه می‌توانیم صادرات داشته باشیم، اما مردم نباید در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند. تامین کالاهای اساسی مردم خط قرمز ماست و دولت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

وزیر کشور در ادامه به موضوع اشتغال در کشور اشاره کرد وافزود: باید از ظرفیت مرزهای کشور در این زمینه حداکثر استفاده شود و هیچ مانعی برای استفاده از مرزهای کشور نداریم.

وی با اشاره به تردد 2.5 میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور گفت: مرتب پیگیریم از ظرفیت مرزها خصوصا مرز خسروی برای اربعین استفاده کنیم که البته توافق دولت عراق نیز در این زمینه لازم است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی  نیز تصریح کرد: در این زمینه محدودیتی در روستاهای مناطق مرزی و زلزله زده نداریم و روستاییان در این مناطق هرچقدر طرح اشتغالزایی داشته باشند و اگر بیش از سهمیه در نظر گرفته شده هم باشد، تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه به زلزله 21 آبان ماه سال گذشته استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همان شب وقوع زلزله بلافاصله ستاد بحران در محل وزارت کشور تشکیل شد و با توجه به ریشتر بالای زلزله نگرانی بسیاری در میان اعضای ستاد وجود داشت و همان شب برخی اعضای ستاد بحران به سمت مناطق زلزله زده حرکت کردند.

وی به حجم بالای خسارت و ویرانی‌های این زلزله اشاره کرد وافزود: با توجه به حجم آوار و خرابی های به وجود آمده تصور این بود که کار آواربرداری شش ماه طول بکشد، اما با همت مردم و مسئولین کارها با شتاب بیشتری انجام شد و با گذشت کمتر از یک سال از این زلزله برنامه بازسازی طبق برنامه در حال پیشروی است.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری و تمامی مسئولین در این مناطق گفت: این حضور نقطه قوتی برای مردم منطقه بود و خوشبختانه همه مسئولین از همان روز اول تا به امروز با جدیت پای کار هستند.

وزیر کشور از عملکرد بنیاد مسکن در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده تقدیر کرد و افزود: بنیاد مسکن کارنامه قابل قبولی از خود در امر بازسازی تا به امروز برجای گذاشته است.

وزیر کشور به افزایش قیمت مصالح اشاره کرد و گفت: دولت تمام تلاش خود را می کند مصالح با قیمت مناسب برای بازسازی تامین شود.

وی از مصوبه هیات دولت مبنی بر افزایش رقم تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه 10 میلیون تومان تسهیلات بازسازی شهری و پنج میلیون تومان تسهیلات بازسازی روستایی به زلزله زدگان استان مجددا اختصاص پیدا می کند.
رحمانی فضلی به زلزله روز گذشته تازه آباد استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: برآورد خسارات این زلزله نیز به زودی انجام می شود.